tirsdag 23. oktober 2012

Basargevinst

Jeg har strikka to kopptuer (kjøkkenkluter) til en basar. Mannen er litt usikker på "om det er nok".


Jeg har jo brukt litt tid på å strikke disse, så sån rent verdimessig så synes jo jeg at de er verdt litt da, men er det litt lite med "bare" to kluter? (skal jeg kjøpe en oppvaskbørste også? zalo?)

Tar veldig gjerne imot innspill!



Den sennepsgule er 1r 1vr og neste rad bare rett. Strikk til nøstet er brukt opp eller du er lei ;)



Den blå er faktisk bare rettmasker og ustrikka masker. Kjempestilig effekt og det gikk veldig fort.
Denne effekten må jo brukes på noe annet også.  Fant en gratisoppskrift på Ravelry her.

Jeg har brukt bomullsgarn fra Søstrene Grene, pinne 4 og dobbel tråd på begge.

4 kommentarer:

  1. Her bør du nok kjøpe en romslig fruktkurv i tillegg. Ingen tvil om det. Hilsen mannen i huset.

    SvarSlett
  2. Jeg synes absolutt ikke du behøver noe i tillegg! Kjempefine kluter, med fint mønster :) Bruker du ett nøste på en klut når du strikker med dobbel tråd? :)

    SvarSlett
  3. Det spørs hvilken form for utlodning det er. Er det åresalg, med en mengde trekninger pr omgang, er dette nok. Er det serietrekning, med større gevinster, kan det kanskje være på sin plass med LITT mer... En oppvaskbørste kanskje, ELLER en zalo... Trenger kanskje ikke begge deler? :-)

    SvarSlett