onsdag 17. oktober 2012

iiiiihhh, ææææææuuuuuuu

var podens reaksjon da han fikk vesten tredd over hodet. Han prøvde febrilsk å rive den av seg.





Kjempekjekt vil jeg si. Er det slik fordi jeg har laga den, eller klør den tro? (gjennom ulltrøya)
Jeg er ikke sensitiv for ull, så klarer ikke kjenne det selv. Synes nesten det er litt godt når ulla stikker jeg, da blir det ordentlig varmt.

Noen som har kjennskap til om Mor Aase superwash klør?


Vesten ble til litt i protest pga en landskamp som gikk på TV på fredag. Skal vi bruke fredagskvelden på å se fotball? Ja da skal jeg strikke! ;)

La opp 120 masker og strikka 2r 2vr et godt stykke. Delte opp til front og rygg. Strikka perlestrikk foran, inspirert av Lille livstykke. Gratisoppskrift til den finner du her. Jeg strikka rundt, hater å montere! Strikka sammen skuldrene.
Friska opp det hele med en orange knapp.

Garn: Mor Aase superwash
Forbruk: litt over 2 nøster.
Pinne: 4
Str: 1-2 år(?) ca str 86


Edit:

Pjokken fikk en ny sjanse i går ettermiddag. Tynn bomullsgenser og vest utapå. Det fungerte helt fint. Var nok mest timingen til a mor som ikke var den beste. ;)
Note to self: ikke prøv på hjemmestrikk før poden har spist frokost ;)

3 kommentarer:

  1. For en søt vest, den ser ikke ut som den klør altså! Men en vet aldri. Takk for mønster også, flere vester trenger en alltid :)

    SvarSlett
  2. Kjempefin vest! Tja, garnet du har brukt er vel ikke akkurat det mjukeste, men vet ikke hvor mange micron det har. Begynner visst å klø på 23 micron...

    SvarSlett
  3. Kjempefin - likte godt at den var grå og i rib (så holder den lengere) - håper den ikke klør, jeg kjenner desverre ikke det garnet.

    Takk for hyggelig kommentar hos meg - godt jeg kan inspirere. Quince & co får meg til å ha lyst til å holde riktig fotosesssion med mine ting men det blir det nok desverre ikke til akkurat nå.

    PS hater også å montere

    SvarSlett