tirsdag 15. januar 2013

Strikkebøker frem fra glemselen

Undertegnede skal investere i ny bokhylle og aksjon rydding har startet. Det er jammen mye man glemmer man har etter hvert, "har jeg kjøpt den der?!"


Jeg oppdaget at jeg har en del strikkebøker. Ikke mange og ikke få. Men - og det er et stort men, jeg bruker dem ikke! Det er litt sånn som  med alle kokebøkene mine - jeg elsker å se i dem, men bruker dem sjelden.

Disse fire skal jeg strikke noe fra i 2013. Nyttårsforsettet sitt det! Juhu.

Flere av bøkene har mange fine mønstre og ikke minst gode forklaringer på ulike teknikker. Bøker er stas!

Er du flink til å bruke strikkebøkene dine eller henter du oppskrifter fra nettet?


Vero


15 kommentarer:

  1. Jeg bruker flest oppskrifter fra nett, men må innrømme jeg har MASSE strikkebøker. Og er også igang med nyttårsforsettet : 13 prosjekter fra 13 bøker i 2013. Det er jo en grunn til jeg kjøpte dem en gang.

    Ps: elsker bokomtaler! Fortell gjerne hva som er HOT or NOT med strikkebøkene.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hoj, 13 oppskrifter fra bøkene var sprekt ;) Men du strikker nok litt mer enn meg, hehe. Skal se hva jeg får gjort med bokomtaler :)

      Slett
  2. Må innrømme at jeg ikke er flink til å bruke strikkebøkene, det blir mest oppskrifter fra Ravelry her i gården. Har planer om å strikke fra bøker i år da. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er Ravelry som brukes mest her også...Og det er jo greit! Må bare minne meg selv på at jeg har fine bøker :)

      Slett
  3. Jeg har strikka mange av modellene i nøstebarnboka, så den er velbrukt. Har noen flere bøker også - sist ankommet er den om selbuvotten, den ligger foreløpig ubrukt. Det er veldig lettvint med oppskrifter fra nett, og da får jeg akkurat det jeg vil uten en haug med uinteressante oppskrifter på slep.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er nettopp det, i alle bøkene er det mye jeg aldri kunne tenkt meg å strikke...

      Slett
  4. Jeg er skyldig i å eie en passe haug med bøker selv som jeg har brukt en eller to ganger tilsammen... ;-) De er fine å ha som inspirasjon da, så jeg kan aldri kvitte meg med de! :-P

    SvarSlett
    Svar
    1. Inspirasjon fra bøker er supert :) Enig i det!

      Slett
  5. Hehe, er nok som deg. Moro å se i, men strikker sjelden fra bøkene :) Kjøpte Mariusboka og har faktisk strikket fra den, men det er nok mere unntaket enn regelen ;)

    Ha en flott onsdag :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Mariusboka fikk jeg i gave like før jul så den gleder jeg meg til å strikke noe fra :)

      Slett
  6. Nei jeg er veldig dårlig til å strikke fra bøkene mine. Synd, det burde jeg absolutt gjøre noe med. Godt med en påminnelse :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Påminnelser er kjekt en gang i blant :) Når alt kommer til stykket må man jo strikke det som faller en inn, uanset hvor man finner oppskrifta, men ;)

      Slett
  7. gleder oss til å se resultatet! Fikk strikkebok til jul, enn det :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, spent på resultatet sjøl æ :) Bli spennende å sjå ka du strikke å da!

      Slett
  8. Eg er alltid på jakt etter nye strikkebøkar, men
    alle blir ikkje like mykje bruka skal eg innrømme, men
    må likevel ha dei! :)

    Eg lurar på ein ting, korleis brukar dykk Ravely, eg
    er ikkje spesielt god i engelsk, men synes
    oppskriftane er nydelige! Tips til nybegynnar?

    Mvh Ingrid // Vaniljehjarte.com

    SvarSlett