onsdag 30. januar 2013

I.t.t.o

Jeg jobber videre nedover i garnlageret og nok en gang har resultatet blitt et sjal. Denne gangen etter oppskrift fra Kitman Figueroa. Anbefaler en titt på hennes side på Ravelry eller hennes blogg - mye fint!
Til poenget, her presenteres I.t.t.o:


Som dere ser er sjalet langt. Skikkelig langt! Men ettersom det ikke er så bredt ligger det fint rundt halsen uten at det blir for mye. Alternativt kan jeg også ta det rundt skuldrene og krysse det foran brystet og knyte bak.


Det legges opp til mønsterdel som strikkes før man skifter garn og går over til rillestrikk og forkortede rader.


Ut fra oppskriften kan du strikke tre forskjellige størrelser og jeg valgte medium. I grunnen fornøyd med at jeg ikke laget det større, det kunne fort blitt for voldsomt.

Pinner: 4.
Garn: Wollmeise pure 100% Merino Superwash og Abuelita tynn 3-tråds merino.

For første gang har jeg strikket med Wollmeise(du store!) og har ingenting å klage på i forhold til denne bruken. Min venn Abuelita blir jeg bare mer og mer glad i, så utrolig mykt.


Jeg er fornøyd med fargekombinasjonen og takket være dagslys og hjelp til fotografering(takk, pappa!) så stemmer sjalets farger på bildene godt med virkeligheten.

Hey, to sjal til meg selv på en måned! En kollega spurte meg i forrige uke: Hvor mange sjal har du egentlig? Svaret? Vet ikke, men det føles ut som det er akkurat så mange som jeg vil ha - og flere er under planlegging. Så det!

Vero

4 kommentarer:

  1. Lekkert! Sjal har du dreisen på :)
    Jeg har til gode å bruke Wollmeise, syns det er å vanskelig å få tak i...

    SvarSlett
    Svar
    1. Sjal er genialt ;) Jeg kjøpte flere hesper med Wollmeise da jeg var i London i høst, på Loop er det bare å velge å vrake! Men som frksnupp sier, det skal være mulig å finne noe på nettsidene også, rett sted til rett tid :)

      Slett
  2. For noen deilige farger! Man kan da aldri ha for mange sjal, det var et dumt spørsmål ;) Veronica A., trikset er å gå gjennom Wollmeise sine lister som ligger ute på sidene deres, da er det ofte noen få hespler igjen hist og pist, det tar bare litt tid.

    SvarSlett
    Svar
    1. Fine farger ja og sååå mykt og godt :)

      Slett