torsdag 3. januar 2013

blue tweed

Vero var så snill og ga meg to nøster Rowan Tweed i bursdagsgave i 2012.
Nøstene ble lagt forsiktig på toppen i garnkista mi og jakten etter det perfekte mønster startet.
Flere som kjenner seg igjen i at en ikke kan strikke hva som helst av slike skatter? ;)

Jeg surfet litt rundt på Ravelry.com og kom over ei nydelig lue.

Skjønte at dette var den perfekte lua til dette garnet.
1. januar var herligheten ferdig. Kjekt med lett luestrikk når en har 75 min hver vei til nyttårsselskap!
Lua er veldig enkel å strikke. Rundt og rundt med en fin liten detalj bak/på siden med hullrad.

trykk på bildet for å få det større

Jeg er usikker på om jeg skal ha den rosa sløyfa eller om jeg skal ha blå, turkis eller grønt fløyelsbånd. Fargene er jo allerede i lua. Ingen sak å bytte om jeg blir lei da..

Info:

Oppskrift: Knitted and Scrunched Beanie gratis på Ravelry (link)
Garn: ca 1,2 nøster Rowan tweed
Pinne: 3 på ribb, 4 på resten


Ønsker alle et godt nytt år!

7 kommentarer:

  1. Den ble veldig fin! Kjekt at du kan skifte bånd da ;)

    SvarSlett
  2. Kul! Behold det rosa båndet, det var stilig!

    SvarSlett
    Svar
    1. Liker det rosa best ja, men mannen klarte å gjøre meg litt usikker et øyeblikk ;)

      Slett
  3. Perfekt baggy lue da! :D Lyst på, lyst på! ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, sant den er perfekt ;) sett i gang! Den blir fort ferdig! :)

      Slett
  4. Rowan felted tweed er nydelig garn med utrolig fine farger. Kjempefin og spesiell lue med båndet bak. Du kan jo skifte etter humør. :) Godt nytt år! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :) var viktig for meg å finne et prosjekt der garnet fikk en viktig rolle. Glattstrikken viser virkelig frem det fine fargespillet

      Slett