torsdag 16. august 2012

Varm til vinteren

Dette settet har ligget klart en stund uten at jeg har greid å få festet trådene. Nå er det endelig gjort!


Oppskriften er fra dette heftet fra Dale Garn og består av lue, hals og pulsvarmere. Pinner nr. 5 og garnet er Freestyle, en mørk lilla farge.

Husk å plystre samtidig som du tar bilder. Alltid.

Jeg liker teknikken, i stedet for å strikke maska løfter du den bare av i x-antall omganger før du strikker den og begynner på nytt med samme prosedyre. Fin effekt, uten mye tull.
Jeg liker ikke garnet. Altså, ikke noe problem når det gjelder selve strikkinga, men det er noe med glansen i det som ikke appellerer til meg.
Nå har ikke jeg noe særlig til hals å skryte av, men jeg vet ikke om mønsteret på halsen ville kommet fram på noen med en lengre. Mye som ruller seg sammen for å si det sånn.
Pulsvarmerne sitter godt og vil gjøre jobben sin.


Settet havner i gaveposen, hvem vet hvor det havner? :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar