mandag 18. juni 2012

Trøstestrikk

Jeg har kommet ganske langt på Olive genseren min nå, men piffen har gått litt ut av meg..
Trodde jeg strikka med pinne 3, men så viste det seg at det  var 2,5..
Ja, åsså var det noe med å ikke følge oppskriften helt, strikke sin første genser og ja...det har ikke gått helt på skinner. Det vil komme et eget innlegg om denne genseren når den er ferdig. Har satt meg frist til september. ;)






Trøstestrikken min er  Elisabeth Zimmerman sin Heart Hat. Jeg har bestilt oppskriften hos  schoolhouse press og fikk den i posten for noen dager siden.  Oppskriften finner du her.
Hjertet må du telle litt masker når du strikker, men etterpå er det isipisi rillestrikk du kan gjøre i søvne :)
Tror det vil ta ca 2 kvelder med kosestrikk.


Lua strikkes med Drops Nepal. Hjertet er fargen 0618, resten er 0206.

 Håper alle har en fin kveld, med eller uten fotball på tv strikking. :)



1 kommentar:

  1. Jeg går for fotball OG strikking. Perfekt kombinasjon! Fin trøstestrikk, den skal jeg slenge meg på en dag.

    SvarSlett