søndag 30. september 2012

Ukens Ravelry; uke #39

For tida har jeg (halvveis) fokus på en haug med heklede lapper som ligger på lager i heimen. Jeg har ikke heklet dem selv(kommer tilbake til det i et senere innlegg), men jeg må sørge for at det faktisk blir et teppe ut av det. Skal ikke klage over det altså!

Nysgjerrig som jeg er begynner jeg selvsagt å søke på det store internettet og finner selvfølgelig mange andre ruter som er nydelige og som jeg en gang i framtida kan tenke meg å lage noe med. Jeg har et annet lager med lapper også som jeg kan ta æren for, men for å være ærlig skal jeg være fornøyd om jeg får noe ut av det i løpet av den neste 50 åra. Da er det mye artigere å drømme seg bort i noe nytt! Se bare her:

Granny Squere 5 av Carole Prior
Her laget av Adaiha
Granny Square 77 av Martha Brooks Stein

Her laget av Suzapalooza

Granny Square 1 av Leisure Art

Her laget av Adaiha

Mange ganger er det vanskelig å faktisk se mønsteret godt nok bak våre individuelle fargevalg. Det er lett å styre mot de fargene man liker og da går man fort glipp av fine og interessante varianter. Her har jeg tvunget meg selv til å se mønsteret som gjemmer seg bak farger som jeg normalt ikke ville valgt selv. Fin øvelse det!


Vero

3 kommentarer:

  1. Hekling er så fint! Men akk så vanskelig... De som kan det skryter av at det er så enkelt med ei nål, ei maske og ei farge av gangen, men jeg foretrekker en haug med masker og farger og to-fem pinner ;)
    Blir spennende å se det ferdige teppet ditt!

    SvarSlett
  2. Smart øvelse ja :-) jeg foretrekker nok strikking selv også, enn så lenge.

    SvarSlett
  3. Så spennende og fine lapper!! Farger er magiske, og vanskelig å være nok løssluppen på sammensetningen, så dette var lurt.
    Kos deg!
    Nina :O)

    SvarSlett