torsdag 28. mai 2015

Sjarmørens omslagsjakke

Tidligere i vinter strikket jeg en heldress til en fin, liten fyr. Den lille karen sjarmerte meg i senk og ettersom jeg hadde igjen mye garn ble det til at jeg strikket enda et plagg fra Strikk til nøstebarn.


Rillestrikket omslagsjakke blir strikket ovenfra og ned i ett stykke.


Garnet er Duo Merino fra Design Club DK, et garn jeg gjerne strikker mer med.

 


På innsiden av jakken heklet jeg to snorer for å feste den. På yttersiden strikket jeg en liten snor til å feste knappen med. Litt pynt kan det godt være på denne enkle jakka.



Knappen ble kjøpt på en tur til London for noen år siden. Jeg har flere av dem, i ulike farger, men har nesten ikke råd til å bruke dem *fnis*.


Jakka er strikket med pinner 3 og beregnet til str. 0-3 mnd. Den har vært flittig i bruk allerede, det er gøy!


Vero

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar