lørdag 6. april 2013

Zzznorkedress

Det er alltid noen småfolk som er på vei inn i denne verden eller noen som har vært her en stund og som fortjener litt ull på kroppen. I påska fikk jeg gjort ferdig snorkedressen fra Pickles. Opprinnelig var den tenkt til en liten gutt som skal komme i løpet av april, men jeg tror den blir litt for tykk i bruk til sommeren, som nok er tida når størrelsen passer barnet best. Den legges derfor i gaveesken, enn så lenge!(Og jeg må strikke noe annet til nykommeren rimelig kjapt...)


Dette prosjektet var skikkelig gøy å strikke! Oppbrettsfunksjon på både armer og bein er fiffige greier. Jeg har brukt dobbel tråd Pickles Extra Fine Merino på pinner 5,5. Hurtig strikk med andre ord. Alt garnet kommer fra det store lageret. Jej!

Størrelsen er nyfødt, men den ble forholdsvis romslig og vil nok passe i lang tid. Bak er det strikket med forkortede rader så det er god plass til bleierumpa.

Fine fargeskift

Av en eller annen grunn greide jeg ikke å telle noen usle pinner og lagde knappehull oftere enn oppskrifta sier. Det blir noen knapper å fikle med, for å si det sånn. Men hva gjør vel det når knappene er så fine?


Jeg kjøper de fleste knappene mine på M. Sommer Possementforretning i Trondheim sentrum. Her finner du alt du trenger. Alt!(Bare navnet på butikken gjør jo at man må ta en tur).



Fargen er knæsj og ungen som får denne vil skille seg ut. Sånne sarte farger som mye babytøy lages i er ikke alltid min greie - får håpe foreldrene er enig.


Vero






18 kommentarer:

  1. Skjønn, rett og slett :) ! Og helt topp farger. Noen blir sikkert fryktelig glade for denne!

    SvarSlett
  2. Så fin den ble! :)Sommer er jo en drømmebutikk :)

    SvarSlett
  3. Så fin snorkedress! Herlige farger. Jeg er nettopp ferdig med en jeg også, den er også tiltenkt et lite vidunder som skal komme i slutten av april. Men jeg tenker litt som deg, at det kanskje blir for varmt siden den er tykk1 Jeg har brukt et annet garn, Merino extra fine fra Drops og syntes dressen ble veldig tykk og tung! Hvordan er den med pickles sitt garn? Spørs om kanskje denne også må legges til side til noen som kommer til verden på en kaldere årstid!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Tror nok det er det sammen med Pickles' garn, det blir tykt. Som Veronica skriver her nedenfor egner den seg nok best til en vinterbaby :)

      Slett
  4. Veldig fine farger! Og knappene passet kjempefint. Er enig at dte er gøy å kle nykommerne i litt spreke farger.

    SvarSlett
  5. Den ble fin! Moro når man kan strikke i spreke farger:)
    Min erfaring med snorkedressen stemmer med det du antar - den passer ypperlig for vinterbabyer. Evt en sommerbaby i Longyearbyen:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, er vel enkelte steder i landet hvor denne kunne funket omtrent året rundt :)

      Slett
  6. Kjempefin versjon! Grønt er nydelig! Jeg har samme prosjekt på pinnene akkurat nå - tiltenkt baby nr 2 som ankommer i mai.... Ble litt usikker nå med tanke på årstiden??? Den virker litt tjukk ja, men jeg strikker den i Lerke, så håper det kan bli en grei bildress:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Blir spennende å høre hvordan du synes den er i bruk!

      Slett
  7. den e så fiiiin! vil lage en liten mathis bare for å få den dressen... :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det e bare å start produksjonen det ;)

      Slett
  8. Den ble kjempefin! Skikkelig kul farge - og de knappene!!
    Det irriterer vettet av meg at jeg ikke kommer inn på Sommer. Men....kanskje det er litt bra også?! Jeg sparer nok ganske mye penger på den trappa dems! :-P

    SvarSlett
    Svar
    1. Sukk, ja skulle ønske de kunne gjøre butikken mer tilgjengelig. Du sparer jo penger, MEN det hjelper liksom ikke...!

      Slett