søndag 28. juni 2015

Herbivore

Jeg har strikket et sjal igjen! Til meg selv (hurra!).

Herbivore er et av mange sjal designet av Stephen West. Det er nok helt sikkert et av de mindre kompliserte sjalene hans, dere som følger ham på nett og på Instagram vil skjønne hva jeg mener.


Vel, helt ukomplisert er det selvfølgelig ikke. Det er mye vridd rett og vridd vrangt. M Y E. Vridd vrangt har tatt meg litt tid å finne ut av, men nå er jeg selvutnevnt ekspert.


Fint ble det og jeg liker strukturen. Det er faktisk like fint på baksiden, men man kan ikke huske på å ta bilder av alt. I tillegg liker jeg fargen veldig godt, selv om jeg var redd for at det skulle bli for spraglete.


Man begynner øverst ved nakken og strikker mønster et godt stykke ned før man begynner å strikke to like partier på sidene i tillegg. Det ga en form på sjalet som jeg ikke har vært borti tidligere - og jeg har strikket mange sjal!

Får litt sånn superheltsymbolfølelse...
Jeg synes egentlig ikke at det ser så fint ut når sjalet ligger flatt sånn som på bildet over (og i bruk vil det jo aldri vises sånn), men det legger seg veldig fint over skuldrene når man har det på - også når det snurres rundt halsen som et skjerf.


I helga har vi hatt sommer i Trøndelag (!). Det er nesten ikke til å tro. En perfekt anledning til å ta bilder av sjalet ute i det fri.


Du kan tilpasse selv hvor stort sjalet skal bli og jeg stoppet da jeg ble lei. Det er veldig ok med oppskrifter som er fleksible på den måten. Resultatet ble et lett og akkurat passe stort sjal. Jeg får helt sikkert bruk for det innen kort tid, kjenner jeg sommerværet rett.

Garn: Malabrigo Yarn Sock
Pinner: 3,5

Vero

1 kommentar:

  1. Vridd vrang kan du lære meg tror jeg :) veldig fint sjal, liker at man kan slutte når man selv vil. :)

    SvarSlett