tirsdag 27. august 2013

- Ishbel -

Jeg har strikket et sjal til ei venninne som fyller år.
Garnet ble kjøpt hos Nøstebarn i Trondheim i pinsa ene og alene fordi jeg syntes det var deilig.

work in progress
Jeg hadde lyst til å prøve meg på et sjal en gang, og etter mye frem og tilbake falt valget på Ishbel av Ysolda.
Du finner det på Ravelry og det ligger noe under hashtaggen #ishbel og #ysolda på Instagram. Jeg, ls_k har tagget noen bilder underveis i prosessen.

akkurat felt av. Mønsteret kommer ikke ordentlig frem
Er du, som meg, en uerfaren mønsterstrikker så er dette et fint sjal å starte med. Per dags dato er det over 12 500 sjal som er strikket, og de fleste rangerer det som enkelt.


blokking pågår, noen skjønnhetsfeil kommer til syne...


 Oppskriften er bra skrevet, mønsteret er både skrevet og i diagram, fint for en som ikke behersker diagramstrikking helt ennå.
Jeg liker at det ser mer vanskelig ut enn det er :)


ferdig blokket
Ullete fakta:

Nøstebarns silkeull,
Farge: 851
Under 50 gram gikk med på herligheten

liten detalj
 Nå gjenstår bare å pakke det inn. Hvordan i all verden pakker man inn et sjal uten å krølle det for mye?

Og hvordan skal man takle det faktum at mottaker har sagt at hun ikke er en skjerfperson??? (sånn etter at gaven er  ferdigstrikket...)




2 kommentarer:

  1. Det er virkelig fint og må blive en favorit hos modtageren :-)

    SvarSlett