onsdag 14. august 2013

"Den ska vær orransj!"

For mange friluftsmennesker der ute skiftes fokus fra fiske til jakt i disse tider. Utstyr sjekkes og det kjøpes inn nytt, jaktkort må på plass, det pusses og flikkes og vips så ser man ikke enkelte familiemedlemmer på fritida på en god stund. Bekledningen må også være på plass. Sist jeg strikka denne lua tok jeg meg noen friheter med opp til flere fargeskift(fiffige detaljer!) i fine farger, men det endte opp med å bli ei lue som kanskje ikke passet helt på jakt. Man skal jo ikke gå i ett med terrenget og for å unngå å bli skutt av andre(overivrige) jegere kom ny bestilling  før sommeren - og "den ska vær orransj!". Ok da.

Fin fyr!

Jeg kjøpte inn 3 nøster Rauma Finull i det mest oransje jeg kunne finne. 3 nøster er selvfølgelig alt for mye, og jeg brukte i overkant av ett nøste...Mer til lageret.

Pinner nr. 5,5 og oppskrifta er fra PT Design, fra hefte nr. 9.  Lua strikkes med én tråd og blir derfor ganske tynn selv om den toves. Man velger selv om man ønsker å strikke med ørelapper eller ikke, her er de med - og bidrar til litt ekstra varme nedover mot halsen. Tovinga gikk helt etter planen og lua satt som et skudd på jegeren. Orransj it is.

Det er i grunnen fint at det ble igjen mye garn fordi da jeg holdt på å strikke skjønte jeg at et prosjekt i løpet av høsten må strikkes i en kombinasjon av oransje og grått. Jeg hadde mitt grå Terra-sjal på og ble temmelig inspirert til å strikke et-eller-annet. Tiden vil vise!  

   

Vero

4 kommentarer:

  1. JA det må du, kjempefin fargekombo :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Må "bare" finne det rette projektet først ;)

      Slett
  2. Orrransj it is! Hihi! Kul! Og ja, oransje i blanding med andre ting er gull!

    SvarSlett
    Svar
    1. Trøndertrykk på ord kan være med på å forsterke ting ganske godt ;) Denne gangen ville han nok unngå misforståelse :)

      Slett