tirsdag 24. juli 2012

Det ble da trekantet...




...sommersjalet som skulle varme skuldrene på verandaen sene sommerkvelder. Trekantet er dog det eneste som stemmer med virkeligheten da været ikke har gjort det mulig å nyte mange kvelder ute, selv med ull!


Det må nok tykkere ull til enn denne florlette saken på 65 gram! Jeg har tidligere skrevet om innkjøpet av garnet på bloggen. Litt kjapp hoderegning nå og du finner ut at jeg sitter igjen med nok garn til å lage to sjal til *kremt*.

Oppskriften er hentet fra denne boka og er laget av Lilly Brandal. Garnet er Nøstebarns Silke-Ull og jeg har strikket på pinner 4,5. En veldig enkel og grei oppskrift med rillestrikk og økninger i kantene og midt på. I stedet for å plukke opp masker på kanten tok jeg et kast, det ble finest synes jeg.

Avslutningsvis ble det heklet stavgrupper rundt arbeidet for en ekstra fin finish.

Nå er jeg ikke lenger sikker på om jeg tar i bruk dette sjalet selv(da jeg selvfølgelig har startet på et annet sjal...) så det er stor "fare" for at det havner i gaveboksen.

Digger garnet, digger fargen, digger stavgruppene, men rillene var like kjedelige som alltid ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar