torsdag 29. januar 2015

Enkel rillegenser i en fei

Jeg var innom Nøstebarn i Trondheim i november og fikk med meg ei gratis oppskrift på en enkel rillegenser, designet av Tonje. Det resulterte i den eneste strikkede julegaven fra meg i fjor!


Jeg hadde en del rester av BC Garn Semilla liggende og brukte det jeg hadde som utgangspunkt da jeg bestemte meg for hvilke farger som skulle brukes hvor. Det endte i ermer med forskjellig grånyanser, men pytt sann. Tror ikke mottakeren bryr seg!


Ettersom mottakeren skulle feire jul på Vestlandet og gaveoverlevering plutselig skjedde tidligere enn jeg hadde tenkt, ble det litt stress mot slutten. Ferdig ble den heldigvis - vasket opp en sen kveld og tørket ferdig på jobb dagen etter. Man er da ute i god tid med julegavene...*kremt*. 


Oppskrifta var enkel å forstå og genseren strikkes nedenfra og opp. Jeg brukte maskeantallet til str. 2 år, men brukte større pinner enn oppskrifta og satset på at den passet en 3-åring. Det gjorde den. Semilla er forresten et utrolig godt garn å strikke med, det blir jevnt og fint. Anbefales!


Vero

4 kommentarer:

  1. Mottakeren er svært fornøyd, og genseren brukes hver dag! Flaks at det lå ei matchende strikkabukse i en annen gave den julekvelden også.

    SvarSlett
    Svar
    1. Liker flaks! Godt at den er i bruk :)

      Slett
  2. Stilig med litt annerledes farge deling :) Den modellen er kjempe god på.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, greit å få brukt opp de garnrestene man har liggende :)

      Slett