onsdag 2. april 2014

En fin, trøblete tøysetopp

Utallige tøysetopper ble strikket sist sommer, og det er forståelig - mulighet til å leke med farger og kombinere i vei, og mange flotte topper har blitt vist på blogger og på Instagram.

Jeg utfordret meg selv med å kjøpe garn med mye bomull i(har bomullangst) og endte opp med Pickles' Summer Wool. Dette er en blanding av 70% bomull og 30% merino, og blandingen gjorde at jeg likte å strikke med det!


Flere andre plussfaktorer gjorde dette prosjektet artig å strikke, pinner nr. 4 gjorde at det gikk fort unna og de fleste kjenner til effekten av stripestrikk. Bare liiiitt til!


Toppen ble gitt bort i sommergave til fineste Sola, men så kom meldingen fra mottakers mor: "Strikkatoppen er for trang i hodeåpningen". What? Når jeg ser på bildene vises det egentlig ganske godt. Du skal være rimelig smal i toppen for å komme i tøysestemning, for å si det sånn. Heldigvis er mora en dreven strikker så det ble fikset og trikset slik at toppen kunne brukes.

Ettersom jeg visste at Li var i gang med samme prosjekt, sendte jeg melding: "Pass på så den ikke blir for trang i hodeåpningen!" Hva skjedde? Den ble også for trang. Strikkerne sine det. Heh.

Vero

4 kommentarer:

  1. Så vakker toppen ble! Kjedelig med halsåpningen da, sånt skjer innimellom:)

    SvarSlett
  2. Så fine farger! Skikkelig jenteplagg:)
    Den har litt rar fasong den toppen, jeg syns ermeåpningene er for trange også. Så bra det ordna seg!

    SvarSlett
  3. Toppen min ligger i the pile of Shame for øyeblikket, og kommer nok ikke opp av den med det første ;)

    SvarSlett
  4. Toppen min ligger i the pile of Shame for øyeblikket, og kommer nok ikke opp av den med det første ;)

    SvarSlett