tirsdag 16. juni 2015

Frederik's vest

En restevest ble ferdig for en tid tilbake. Det tok bare litt ekstra tid å finne og sy i knapper. Det er en kjent problemstilling for mange, vil jeg tro.


Oppskriften på Frederik's vest er fra Susie Haumanns All You Knit is Love, et hefte med oppskrifter i størrelse 0 - 18 mnd.


Vesten strikkes nedenfra og opp. Jeg hadde igjen en rest av Baby Alpaca fra BC Garn og brukte pinner nr. 2. Garnet er ikke så fleksibelt, det minner meg litt om bomullsgarn i måten å oppføre seg på. Selv om jeg liker å strikke med det så er jeg usikker på om det var rett valg til akkurat denne babyvesten. Men, jeg fikk kvittet meg med noen skarve gram garn fra lageret!


Jeg brukte litt tid på å finne knapper i rett størrelse - og farge. Disse kjøpte jeg hos Pickles i Oslo da jeg var innom og handlet hamstret i slutten av mai.

Alt i alt en fin liten strikk uten noen spesielle teknikker.

---

Jeg veksler for tiden med å strikke på en genser og et par votter. Ull, alt sammen! Ingen fare for at man vil behøve noe annet i Trøndelag denne sommeren. Dagens antrekk er skjørt, men med ullstrømpebukse, Hverdagsjakka og en Huckleberry rundt halsen. Vi snakker midten av juni. Hjelpes.

Vero

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar