tirsdag 12. mars 2013

- lightwaves -


Hva skal en gi til venninna si i bursdagsgave? Flere som grunner lenge over den perfekte gave å gi?
En gave som skal bety noe, som viser at man setter pris på vennskapet man har. Og som ikke bare betyr noe, men som også er brukanes for mottakeren...?

Jeg grunna lenge og vel på hva venninna skulle få i bursdagsgave, men plutselig en sen novemberdag,  på Jens Hoff på det nye kjøpesenteret i Trondheim, fant jeg det flotteste Kauni nøstet med alle favoritt fargene til venninna mi.... ja, da måtte jeg bare kjøpe nøstet. 




Etter litt søking på Ravelry så fant jeg denne flotte oppskriften som er designet av Susan Ashcroft til å passe til Kauni's effektgarn sine lange fargeskift.

Her er det W&T, wrap and turn, som bygger opp sjalet...eller skjerfet. Det blir ikke veldig stort.
Det er to str, jeg strikka den minste, og det går sånn akkurat passe rundt halsen en gang.

Jeg starta innerst (?) med lys grå drops alpaca (minst mulig kløing rett på halsen) og gikk så over til Kauni.
Prøvde å få til en farge pr kveld, så jeg brukte ca 7 kvelder pluss litt til på dette skjerfet.

Vaska og blokka det to ganger, syntes at det var litt for kløete etter første runde.

Oppskriften er lett å lese og jeg kan virkelig anbefale den til andre!

Jeg kommer nok til å strikke flere av disse :)

Reaksjonen da gaven ble åpnet var bedre enn jeg hadde håpet på. En slik reaksjon er grunnen til timesvis med leting på nett etter akkurat den perfekte oppskriften og timer med strikketøyet i fanget.
Det er en slik reaksjon som gjør at det er moro å gi noe hjemmelaget. :)

5 kommentarer:

  1. Så nydelig skjerf/sjal! Fargene er bare fantastiske! SKjønner at mottaker ble glad for dette!

    SvarSlett
  2. Kjempeflott, er også på jakt etter det perfekte sjalet til en gave, skriver meg denne bak øret :)

    SvarSlett
  3. Det var stilig! Og går inn på lista over fine ting å lage med Evilla-lageret mitt :)

    SvarSlett
  4. Veldig flott! Jeg har det liggende i køen, det er jo et supert mønster til lange fargeskift.

    SvarSlett
  5. Så fint! :) Hvilken fargekode er dette? :)
    Susanne :)

    SvarSlett