torsdag 25. oktober 2012

Wood Hollow Mittens

Det går i fletter for tida og som mange andre har jeg strikket fra Kirsten Kapurs Wood Hollow kolleksjon. Vottene presenteres nå, mens analysen(ja, faktisk!) av lueprosjektet kommer om litt.

Ut for å ta bilder mens nattefrosten fortsatt ligger i gresset(viktig effekt, sjø!)
For første gang strikket jeg med Mitu, et garn jeg fikk med meg på raidet til Rauma Ullvarefabrikk i sommer. Godt fornøyd! Nesten to nøster ble brukt. Fargen er mer grå enn bildet viser.


Julegavemateriale.
 Vottene er strikket med pinner nr. 4, men vil vurdere å gå ned til 3,5 til et eventuelt par nr. to. Mønsteret ble repetert 6 ganger før felling.

Og tomlene? No problem! På tide å komme over tommelangsten.


Vero 

5 kommentarer:

  1. Flotte votter!! Heldig den som går disse :)

    SvarSlett
  2. Takker :) Ja, håper mottakeren blir fornøyd ;) Må finne ut hvem som skal få hva snart tror jeg. Jula kryper innpå!

    SvarSlett
  3. Fine votter . Jeg må lære meg flettestrikk snart!

    SvarSlett
  4. Kjempefine votter! Jeg har mer Mitu om du skulle trenge et aldri så lite påfyll.

    God helg! May-Elin, Greitrå'n

    SvarSlett
  5. Superfine votter og takk for kommentar hos meg. Jeg har svart på min blogg men tenkte jeg skulle komme inn hit også. Du skal repetere alle 4 pinner for å få kornblomstmønsteret - faktisk tror jeg det ville bli til fine mansjetter til votter...

    God strikkehelg!

    SvarSlett