lørdag 5. mars 2016

Frøkenpannebånd og test av reflekstråd

I høst fikk jeg en forespørsel om å strikke et pannebånd med reflekseffekt i fra ei venninne. Som vanlig gikk jeg rett i må-strikke-noe-annet-modus i det jeg hørte dette ønsket. Jeg er virkelig ikke flink til å håndtere ønsker/bestillinger. Og det er grunnen til at jeg sjelden sier ja...

Uansett, det var spennende å teste dette med reflekstråd og jeg kjøpte en som var 50 meter. Sammen med et tynt alpakka-garn og noe pusete og fluffy garn som jeg ikke lenger husker hva heter, strikket jeg etter den gratis oppskrifta frøkenpannebånd.


Sluttresultatet ble et mykt og godt pannebånd. Og som det meste man strikker på pinner nr. 6 tok det ikke lang tid å ferdigstille. Dette går rett inn i rekka over kjappstrikka prosjekter som også sluker restegarn. Vinn-vinn!

For å være ærlig var jeg svært skeptisk til reflekseffekten underveis. Det hadde jeg ikke behøvd å være:

Ingen tvil om at dette fungerer!

Jeg brukte ikke av reflekstråden i det området jeg visste ble skjult etter sammensying og da ble det akkurat nok tråd. Bruksnytten av reflekstråd til hodeplagg eller som ekstraeffekter til dusker, både til luer eller votter, er absolutt til stede.

Noen andre som har erfaring med bruk av reflekstråd eller refleksgarn?

Vero

2 kommentarer:

  1. Kjempefin! Jeg har også fundert litt på å bruke reklekstråd, dette var absolutt en god ide!

    SvarSlett
  2. Her fikk du tydelig frem at reflekstråden gjør nytte for seg! Pannebåndet ble fint :) Nå blir mottaker synlig i mørket :)

    SvarSlett