tirsdag 19. juni 2012

"Sommer"

Juni. Trøndelag. 12 grader. Regn. Sommeren virker fjern og humøret daler. Da er det fint med butikker som gjør sitt for å muntre opp forbipasserende og som sprer litt glede, her fra Husflidens butikk på Levanger.

Hva med et heklet trekk til din paraply? :)


Jeg ble selvfølgelig fristet til å gå inn i butikken og endte opp med mer garn(fy!).
Inne i butikken hørte jeg en stemme som sa at "ååååh Royal Alpakka fra Dale vil nok gjøre seg som sjal til deg selv, Vero". Før jeg visste ordet av det var garnet kjøpt. At man allerede har liggende noen hesper med grått garn tiltenkt det samme formålet var som blåst bort. Jeg gir opp og koser meg glugg ihjel med nytt garn i hus :)

Det gode med dårlig vær og lave temperaturer er at strikkelysten holder seg forholdsvis godt. Man finner noe positivt i det meste, ikke sant?

2 kommentarer:

  1. nais! fin paraply, mulig den blir litt tung når det regner? :p

    og grått garn til sjal blir det vel aldri nok av?

    Jeg strikka hjertelua for kort (prøvde på guttebassen i mårrest) må rekke opp icorden og strikke på noen ekstra cm... grrrr

    SvarSlett
  2. Jepp, strikkelysten har ikke været klart å ta knekken på. Ullgenserne i bruk ennå...

    SvarSlett